zondag 2 januari 2011

Goede conceptlancering (Elisa)

Een paar jaar geleden in 1998 kwam Cup a Soup met een nieuwe slogan; ‘4 uur Cup a Soup, dat zouden meer mensen moeten doen.’
Eén van de bekendste spotjes die hierbij hoort is die van Ruben van der Meer in de rol van Sjors.  Sjors kun je altijd storen, behalve om 4 uur als hij lekker aan zijn soepje gaat, aangezien hij dat soepje nodig heeft voor het laatste zetje op de werkdag. Als zijn soepje op is, maakt hij zijn excuses naar de hele afdeling en mogen zijn werknemers zeggen dat hij een eikel is.

In 1998 was de omzet met 21% gestegen ten opzichte van 1997.
Het reclamebureau haalde voor deze campagne in 1999 een aantal prijzen binnen waaronder de Gouden Effie en de Zilveren Lamp.
Ook in 2002 steeg de omzet nog steeds, nu met 18%.



Een belangrijk punt voor Cup a Soup was herkenning. Veel mensen zullen zich herkennen dat je rond 4 uur zin hebt om iets te eten om een opkikker te krijgen. Tegen die tijd is het te laat om nog echt iets te eten en dan is een soepje een goede oplossing. Door zowel de tijd (4 uur) en de naam in de slogan te gebruiken, bleef deze bij veel mensen hangen. Zo nu en dan hoor ik deze kreet nog steeds om mij heen en dan zie ik meteen Ruben van der Meer als Sjors voor me.



Bronnen:
Van trends naar brands - Hilde Roothart / Wim van der Pol

Geen opmerkingen:

Een reactie posten