In 2007 kwam KPN met deze Gouden Loeki winnende commercial die het ene deel van Nederland helemaal leuk vond en het andere deel van Nederland zich aan ergerde.
Deze reclame speelde in op het probleem dat veel mensen moeite hadden met het sms'sen of e-mailen met de mobieltjes. Daarom bood KPN mobieltjes aan met een soort toetsenbordje aan, zodat het makkelijker werd.

Veel mensen namen ‘goeimoggel’ over in hun dagelijkse leven. Dit ging niet altijd goed, zo is er een rel ontstaan omdat iemand in de kroeg dacht dat hij mongool genoemd werd. (artikel)
Deze campagnes zijn zo gaan leven dat er zelfs een eigen website voor onderhouden wordt.
Begin 2008 zei KPN dat er al 50.000 nieuwe Blackberry-gebruikers waren die gebruik maakten van hun diensten.
N=5 is het reclamebureau dat deze commercials bedacht heeft. Dit bureau heeft ook o.a. de commercials van Beter Horen bedacht met het pakkende deuntje waar Edwin Evers mee aan de slag gaan.
Bronnen:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten