Reinier Evers is een jonge trendwatcher die werd geboren in 1971.
Reinier volgde de studie Bedrijfseconomie. Daarna ging hij de studie Business Policy volgen aan de Unieversiteit van New York.
Reinier volgde de studie Bedrijfseconomie. Daarna ging hij de studie Business Policy volgen aan de Unieversiteit van New York.
In New York raakte hij in de ban van de online zakenrevolutie en vervolgde zijn weg door grote bedrijven over hun online strategieën te gaan adviseren. Dit werkte goed voor Reinier en besloot verder te gaan met grote internationale cliënten zoals Comaq,Texaco en British Airways.
Niet veel later Richtte hij zijn eerste online bedrijf op, namelijk www.urbanbite.com, een online maaltijden en bezorgdienst. www.urbanbite.com liep heel goed en werd twee jaar later verkocht aan www.lastminute.com.
Reinier wilde meer en besloot om te gaan reizen. Hier kwam hij op het idee om www.trendwatching.com en www.trendwise.com op te zetten.
Op deze sites signaleert hij consumententrends voor een groot internationaal publiek. Voor Individuele klanten spotten zij natuurlijk ook trends.
Reinier Evers is trendexpert en signaleert op www.trendwatching.com en www.springwise.com consumententrends voor een internationaal publiek. Deze sites maken gebruik van ongeveer 8000 “spotters” in meer dan zeventig landen. Deze “spotters”geven dagelijks bericht over wat de consument bezighoudt. Het bedrijf brengt die ontwikkelingen in kaart en zetten dan de analyses in een gratis nieuwsbrief. Door een jaarlijks trendrapport op te stellen en die vervolgens aan grote bedrijven te verkopen is de jaaromzet ook iets meer dan een miljoen euro omzet.
Ook door zijn grote prestaties is hij wereldwijd een graag geziene gast op congressen en symposia. Goedkoop is Reinier niet want voor een lezing van twee uur vraagt hij dan ook ongeveer tienduizend euro.
Reinier schrijft vaak voor www.trendwatching.com, verschillende vakbladen en op blogs.
In 2007 is Reinier benoemd tot Trendwatcher van het jaar.
Bronnen:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten